Veelgestelde vragen

Wat moet ik doen als ik een huishoudelijke hulp van Huiscleaning wil?

U kunt via de website een aanvraag verzenden. In het aanvraagformulier kunt u de mogelijke werkdagen aangeven, de werkuren en uw verdere wensen ('opmerkingen'). Wij zullen onmiddellijk voor u op zoek gaan naar een geschikte huishoudelijke hulp. Mochten wij na 7 dagen nog geen geschikte kandidaat voor u hebben, ontvangt u altijd bericht van ons.

 

Worden de werkzaamheden ‘wit’ verricht?

Ja, de huishoudelijke hulpen gaan werken via de 'regeling dienstverlening aan huis'. Deze regeling is in 2007 in het leven geroepen om de markt voor persoonlijke dienstverlening te stimuleren. Wanneer u een hulp heeft die maximaal drie dagen per week bij u werkt, dan heeft u als opdrachtgever geen administratieve taken. Meer informatie kunt u vinden op de website van de Rijksoverheid.

Het uurloon van € 12,95 is inclusief 8 % vakantiegeld, vakantiedagen en kort verzuim.

 

Wat is een gescreende hulp?

Een gescreende hulp wordt bij ons op drie momenten gescreend:

- Moment van inschrijving

Per huishoudelijke hulp die zich bij ons inschrijft wordt bepaald of hij/zij wordt toegelaten in onze database. Hierbij kijken wij naar hun motivatie en werkervaring.

- Integriteit interview

Nieuwe huishoudelijke hulpen, die nog nooit eerder via ons gewerkt hebben, nemen vanaf 1 januari 2016 verplicht ons integriteit interview af. Het integriteit interview is voor Huiscleaning samengesteld door de onafhankelijke partij DIIS (Digitaal Interactief Interview Systeem). Zij zijn gespecialiseerd in het testen op integriteit.

- Intakegesprek

Bij het intakegesprek worden eerdere werkervaring besproken en de motivatie, daarnaast worden de gegevens gecontroleerd en leggen wij onze werkwijze uit.

 

Wat zijn de voordelen van Huiscleaning t.o.v. andere bureaus of websites?

Huiscleaning heeft een groot aanbod van gescreende hulpen. Gescreende hulpen hebben ons integriteit interview positief afgerond en hebben een intakegesprek gehad met een medewerker van Huiscleaning.

Voordelen:

  • Groot aanbod van (gescreende) huishoudelijke hulpen
  • U ontvangt alle gegevens van de huishoudelijke hulp (Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) is ook mogelijk!)
  • U ontvangt elke maand een factuur van de hulp en u betaalt per bank. De administratie is geregeld!
  • U kunt gebruik maken van het inlogsysteem van Huiscleaning (gegevens hulp, overzicht facturen, voorbeeldcontract, voorbeeld werkschema, tips, communicatie met hulp etc.)
  • 6 maanden garantie. Indien een gekoppelde hulp binnen 6 maanden stopt of toch niet bevalt, koppelen wij u gratis aan een nieuwe hulp.
  • Beoordelingssysteem: klanten kunnen hun huishoudelijke hulp beoordelen. De beoordeling is zichtbaar voor andere klanten waar de hulp eventueel gaat werken.

 

Hoe hoog zijn de eenmalige bemiddelingskosten?

De eenmalige bemiddelingskosten bedragen € 34,95. Dit bedrag dient betaald te worden nadat wij een huishoudelijke hulp aan u hebben gekoppeld. Mocht uw gekoppelde hulp stoppen of toch niet bevallen, dan gaan wij gratis op zoek naar een nieuwe huishoudelijke hulp gedurende 6 maanden.

 

Wanneer ontvang ik de factuur betreft de eenmalige bemiddelingskosten?

U ontvangt een factuur betreft de eenmalige bemiddelingskosten zodra wij een huishoudelijke hulp aan u hebben voorgesteld. Dat wil zeggen; wanneer u van ons bericht heeft ontvangen dat wij een huishoudelijke hulp voor u beschikbaar hebben. De factuur betreft de bemiddelingskosten ontvangt u onafhankelijk van het feit of u daadwerkelijk een samenwerking aan gaat met de voorgestelde hulp. 

U heeft na de eerste koppeling met een huishoudelijke hulp 6 maanden garantie, binnen die periode kunnen we kosteloos op zoek gaan naar een nieuwe kandidaat. Mocht u om wat voor reden dan toch liever een andere hulp voorgesteld krijgen, betaalt u uiteraard niet opnieuw de bemiddelingskosten.

 

 

Kan ik mijn eigen hulp via Huiscleaning laten werken?

Dat is zeker mogelijk. U kunt het formulier huishoudelijke hulp aanvragen invullen en bij ‘opmerkingen’ aangeven dat u uw eigen hulp wenst mee te nemen (+ naam). De betreffende huishoudelijke hulp zal zich ook in moeten schrijven, dat kan via werken.

In het systeem kunnen we u en uw huishoudelijke hulp aan elkaar koppelen, zodat hij/zij de gewerkte uren via ons kan registreren. Maandelijks ontvangt u een factuur van de gewerkte uren. U betaalt geen eenmalige bemiddelingskosten.

De voordelen zijn:
- De huishoudelijke hulp werkt ‘wit’ via de regeling ‘dienstverlening aan huis’
- De administratie is geregeld.
- Als de huishoudelijke hulp stopt kunnen we op zoek naar een nieuwe hulp
- U betaalt geen eenmalige bemiddelingskosten van €34,95 als u zelf uw huishoudelijke hulp aandraagt
- De huishoudelijke hulp ontvangt maandelijks een maandoverzicht en jaarlijks een jaaropgave  

 

Wie is er aansprakelijk bij schade?

In dit soort gevallen dient u een beroep te doen op uw eigen inboedel-/ opstal- of aansprakelijkheidsverzekering. Indien de eigen verzekering niet of niet voldoende dekt, kan er een beroep gedaan worden op de aanvullende verzekering van Huiscleaning.  Bij aanspraak op deze verzekering geldt een eigen risico van € 250. De aansprakelijkheid van Huiscleaning is te allen tijde beperkt tot maximaal het bedrag dat in het desbetreffende geval uitgekeerd wordt door de verzekeraar.

 

Wat gebeurt er als mijn huishoudelijke hulp ziek is?

Wanneer de hulp ziek is, maakt u een nieuwe afspraak met de huishoudelijke hulp. U betaalt alleen voor de daadwerkelijk gewerkte uren.

U kunt ook een vervangende hulp bij ons aanvragen indien uw hulp ziek is (of om een andere reden afwezig). Voor een tijdelijke vervanger geldt een hoger uurtarief van €14,95 met een maximum van 6 weken.

Voor een vervangende hulp kunt u minimaal 24 uur van tevoren contact met ons opnemen. Dit kan telefonisch (085-2019689) of via de mail (info@huiscleaning.nl).

 

Geldt er een bepaalde opzegtermijn?

We raden het altijd aan dat u een overeenkomst tekent met de huishoudelijke hulp. Wij hebben een voorbeeldovereenkomst voor u beschikbaar in het inlogsysteem. In de overeenkomst kunt u een paar afspraken vaststellen. Over het algemeen geldt een opzegtermijn van een maand, maar in goed overleg met de huishoudelijke hulp kan daar van af worden gezien.

 

Zijn jullie ook aangesloten bij een keurmerk?

Wij zijn aangesloten bij het keurmerk van Qshop. Dit betekent dat onze Algemene Voorwaarden en werkwijze voldoen aan de Nederlandse wetgeving.

 

Geldt er bij jullie een bepaalde bedenktijd wanneer ik een aanvraag plaats voor een huishoudelijke hulp ('Koop op afstand')?

Wanneer u online een product of bepaalde dienst koopt, heeft u bijna altijd een bedenktijd. Echter wanneer u toestemt voor een directe levering binnen 14 dagen en de dienst wordt geleverd, ziet u af van het herroepingsrecht. Wanneer u een aanvraag plaatst voor een huishoudelijke hulp gaat u akkoord met directe levering van onze dienst; het koppelen van een huishoudelijke hulp. Daarnaast doet u afstand tot uw recht van ontbinding, zodra de dienst is geleverd. 

 

Ik ontvang een Persoons Gebonden Budget (PGB), kan ik dan ook gebruik maken van een huishoudelijke hulp?

Ja, dat kan zeker. U kunt met uw hulp gebruik maken van het voorbeeldcontract van Huiscleaning. Ook zal u met ons een overeenkomst moeten tekenen, zodat de kosten verantwoord kunnen worden. U kunt in het aanvraagformulier aangeven dat u de huishoudelijke hulp betaalt vanuit een PGB, zodat wij u de overeenkomst op kunnen sturen, zodra wij een huishoudelijke hulp voor u hebben.

 

Wie zorgt er voor de schoonmaakartikelen?

U dient als klant zorg te dragen voor goede schoonmaakproducten. Kwalitatieve schoonmaakproducten kunt u eenvoudig bestellen op de site schoonmaakartikelen-webshop.nl

 

Hoe kan ik een klacht melden?

U kunt een klacht melden bij ons via het klachtenformulier. Binnen 3 werkdagen nemen wij contact met u op, om samen tot een passende oplossing te komen. 

 

Moet ik de huishoudelijke hulp nog vakantiegeld betalen?

Nee dat is niet nodig. Het uurtarief is inclusief vakantiegeld.

 

Hoe werkt de betaling aan de huishoudelijke hulp?

U ontvangt aan het einde van elke maand een factuur van uw huishoudelijke hulp met de gewerkte uren. Dit verschuldigde bedrag maakt u per bank over naar ons. Het is ook mogelijk ons te machtigen voor automatische incasso. Wij zorgen daarna voor de uitbetaling van de huishoudelijke hulp.

 

Regelen jullie ook vervangende hulp?

Wij hebben de mogelijkheid om voor u op zoek te gaan naar een tijdelijke vervanger van uw vaste hulp. Dit dienen wij wel minimaal 24 uur van tevoren te weten. 

Gaat uw hulp met vakantie, is de hulp ziek of kan hij/zij om een andere reden niet bij u werken en wilt u een vervangende hulp? U kunt ons dan bereiken op het nummer 085-2019689 of u kunt ons mailen naar info@huiscleaning.nl.

Voor een vervangende hulp geldt wel een hoger uurtarief van € 14,95. Wij rekenen dit hoger uurtarief maximaal 6 weken. 

 

Wat betaal ik voor een huishoudelijke hulp?

U betaalt eenmalige bemiddelingskosten (€ 34,95) als wij een hulp aan u hebben gekoppeld die voldoet aan de wensen die u heeft opgegeven in het online aanvraagformulier. Indien wij geen hulp hebben gevonden, dan betaalt u ook niets.

Het uurtarief voor de huishoudelijke hulp bedraagt € 12,95 (all-in). U kunt gratis gebruik maken van het inlogsysteem van Huiscleaning. Het inlogsysteem geeft de volgende voordelen:

  • contactgegevens van de hulp
  • overzicht van de facturen
  • rechtstreekse communicatie met de hulp
  • lijst met tips
  • voorbeeld contract
  • voorbeeld werkschema
  • hulp ontvangt jaaroverzicht voor de belastingdienst

 

Moet ik een contract ondertekenen met de hulp?

Ja, dat kan zeker. Samen met uw hulp kunt u een contract ondertekenen. Het voorbeeldcontract van Huiscleaning is te vinden via het inlogsysteem. We raden het altijd aan dat u samen het contract invult, zodat een aantal afspraken zijn vastgelegd (denk aan; proeftijd, opzegtermijn etc.).

 

Vinden jullie gegarandeerd een hulp voor mij?

Huiscleaning beschikt over een zeer groot aanbod van huishoudelijke hulpen. Indien wij uw aanvraag hebben ontvangen, dan gaan wij direct op zoek naar een hulp die aan uw wensen voldoet. Het kan soms voorkomen dat wij geen geschikte hulp kunnen aanbieden, mocht dat zo zijn, dan sturen wij u 7 dagen na uw aanvraag een bericht.

 

Wat als een huishoudelijke hulp niet bevalt tijdens de kennismaking?

Indien de kennismaking niet bevalt, dan kunt u dit aan ons melden. U kunt daarvoor de status met de huishoudelijke hulp aanpassen in 'hulp valt af', wij sturen u dan van zelf een bericht of u een nieuwe huishoudelijke hulp voorgesteld wil hebben. Ook kunt u het telefonisch (085-2019689) of via de mail (info@huiscleaning.nl) aan ons doorgeven. Wij kunnen dan onmiddellijk voor u op zoek gaan naar een nieuwe huishoudelijke hulp.

 

Hoe zit het met een VOG-verklaring?

Bij ons werken de huishoudelijke hulpen via de regeling 'dienstverlening aan huis'. Dit betekent dat de hulp rechtstreeks voor de particulier werkt. De VOG-verklaring dient door zowel de medewerker (huishoudelijke hulp) én de opdrachtgever (klant) ondertekend te worden.

Voor de hulpen is het dus niet mogelijk om van te voren al een geldig VOG-verklaring aan te vragen. De aanvraag voor een VOG-verklaring kan pas plaatsvinden, nadat de hulp aan u (klant) is gekoppeld. 
De kosten voor een VOG-verklaring dient u als opdrachtgever te vergoeden. Wél kunnen de huishoudelijke hulpen van te voren al aangeven of zij in staat zijn om een VOG-verklaring aan te vragen.

 

Is er een wachtlijst voor huishoudelijke hulp?

Nee, er is geen wachtlijst voor een huishoudelijke hulp. 85% van de aanvragen heeft binnen 3 dagen een huishoudelijke hulp. Mochten wij na 7 dagen nog geen geschikte kandidaat voor u hebben, ontvangt u altijd bericht van ons.