Vanaf 6 januari zijn wij Hlprs! Lees hier meer...

Behind the scenes!

U heeft allemaal weleens iets met Huiscleaning te maken gehad. Niet per se direct telefonisch, maar ook indirect, door bijvoorbeeld een kijkje te nemen op onze website. Maar wat speelt zich nu eigenlijk af achter de schermen bij Huiscleaning? Lees het interview met Huiscleaning medewerkers Geert en Selma!

 

 

Hoe zijn jullie bij Huiscleaning terecht komen?

Selma Twee jaar geleden heb ik de studie Communicatie & Informatiewetenschappen afgerond op de universiteit in Tilburg. Toen was ik op zoek naar een leuk bedrijf waar ik de theoretische kennis die ik had opgedaan, kon toepassen in de praktijk. Via de Startersbeurs ben ik terecht gekomen bij H-Cleaning B.V. H-Cleaning B.V. biedt sinds 2004 verschillende diensten aan voor particulieren, Huiscleaning is hier een concept van. 

Na een half jaar via de Startersbeurs ervaring te hebben opgedaan bij dit leerbedrijf, kreeg ik een jaarcontract aangeboden. Hier was ik natuurlijk super blij mee! De banen liggen namelijk niet voor het oprapen. 

Geert Ik heb de studie Toerisme succesvol afgerond in 2014. Ik werd kort daarna aangesproken door een teamgenoot van de voetbal of ik interesse had om bij zijn bedrijf te werken als online marketeer. Dat leek me wel wat. Soms lopen de dingen wat anders; in de toekomst zou ik misschien nog wel in de toerisme willen werken, maar nu heb ik het goed naar mijn zin bij Huiscleaning. 

Wat is jullie functie bij Huiscleaning?

Geert Mijn functie is nu online marketeer, daar ben ik ook voor aangenomen, maar zo ben ik niet begonnen. In het begin was ik echt alleen verantwoordelijk voor het klantencontact en bracht ik vraag en aanbod bij elkaar. Toen ik begon, stond Huiscleaning nog echt in de kinderschoenen. Toen we resultaat zagen, kreeg ik nieuwe collega’s. Sindsdien doe ik de marketing, totaal iets anders dan mijn vooropleiding! Ik heb dit echt geleerd door heel veel te doen, boeken te lezen en cursussen te volgen. 

Selma Ik ben werkzaam als communicatie- & marketingmedewerker. Dat wil zeggen dat ik onder andere huishoudelijke hulpen werf, vraag en aanbod bij elkaar breng, contact heb met klanten én teksten schrijf voor op de website. 

Hoe ziet jullie werkdag eruit?

Selma Mijn dag begint natuurlijk met een kop koffie. Vervolgens kijk ik welke aanvragen voor een huishoudelijke hulp we binnen hebben gekregen. Deze zoekvragen zet ik uit: huishoudelijke hulpen binnen een straal van 15 km krijgen een mail dat er een nieuwe vacature beschikbaar is. Zij kunnen zich hiervoor aanmelden. Vanuit daar kijken we wie het meest geschikt is en wie het meest voldoet aan de wensen van de klant. Met die kandidaat nemen we contact op en nodigen we uit voor onze screening. Dit is het afnemen van een online integriteit interview én een intakegesprek met een van de medewerkers van Huiscleaning. 

Tussendoor beantwoord ik mails en telefoontjes. In de middag schrijf ik meestal teksten voor de website. Ik zorg er eigenlijk voor dat we goed te vinden zijn op Google, zodat we nog meer aanvragen voor huishoudelijke hulpen binnen krijgen.  

Geert Zo rond een uurtje of half tien begin ik meestal de dag. Ik hoef geen telefoontjes van klanten te beantwoorden, dus hoef ik niet per se om 9.00 uur aanwezig te zijn. Een groot voordeel dus!  Ik begin de dag meestal met het controleren of er problemen zijn op de website en of alles nog naar behoren werkt. Eventueel maak ik wat aanpassingen om de website te verbeteren. Tevens plaats ik Facebookadvertenties om meer klanten en hulpen te werven. En ook Adwords: dat zijn betaalde advertenties in Google. 

Hoe is de werksfeer op kantoor?

Selma Erg goed! Er is regelmatig tijd voor een grapje, maar er wordt ook super hard gewerkt. Het team voelt eigenlijk wel een beetje als familie. We zien elkaar natuurlijk ook 5 dagen in de week en zelfs ook wel eens buiten werktijd!

Wat ik ook erg fijn vind, is dat hier ruimte is voor eigen inbreng. Vooral als je net bent afgestudeerd, wil je graag alles wat je geleerd hebt in de praktijk brengen. Dat is hier gelukkig ook mogelijk!

Geert Erg gezellig. Het is wel druk; we zitten met 10 mensen op een niet zo groot kantoor. Gelukkig gaan we binnenkort verhuizen naar een groter pand. We doen ook regelmatig iets gezelligs. Als we weer een doel bereikt hebben (bijvoorbeeld het aantal nieuwe koppelingen tussen klant en hulp), staat daar iets tegenover. Zo zijn we weleens bootje gaan varen. Door dit soort uitstapjes zijn we altijd super gemotiveerd om ons best te doen om weer een doel te bereiken. 

Wat is het meest gekke dat je hebt meegemaakt op kantoor?

Selma Een tijdje terug werden we gebeld met de vraag of we ook naakte schoonmaaksters leveren. Daar kunnen we echter niet aan beginnen, misschien iets voor volgend jaar? Geintje! 

Waardeer dit blogbericht:
Prijsstijging
Deel 2: Lentekriebels
 

Reacties

Nog geen reacties
Reeds Geregistreerd? Hier Aanmelden
Gast
maandag 20 januari 2020