Huiscleaning biedt alleen gescreende huishoudelijke hulpen aan, zodat wij een betere match kunnen garanderen tussen de klant en de huishoudelijke hulp. Voor een gescreende huishoudelijke hulp betaalt u eenmalig €34,95 bemiddelingskosten, hier ontvangt u een factuur van zodra wij een huishoudelijke hulp aan u hebben voorgesteld.

De huishoudelijke hulp screenen wij op drie momenten:

  1. Moment van inschrijving

    Huishoudelijke hulpen kunnen zich bij ons inschrijven. Hierbij vullen ze hun eerdere werkervaring in, motivatie en eventuele referenties. Op dat moment kunnen wij ervoor kiezen om diegene toe te laten in ons database of niet.
  2. Integriteit interview

    Via ons inlogsysteem kunnen de huishoudelijke hulpen zich aanmelden op beschikbare adressen bij hen in de buurt. Hieruit maken wij een selectie en kijken wij, aan de hand van hun inschrijfformulier, wie het meeste voldoet aan de wensen van de klant. Die kandidaat nodigen wij uit voor ons integriteit interview*. Dit interview is samengesteld door de onafhankelijke partij DIIS (Digitaal Interactief Interview Systeem): een bedrijf dat gespecialiseerd is in het testen van personeel op hun integriteit. Er worden vragen gesteld over het nakomen van afspraken, diefstal, drank, drugs etc. Alleen als de kandidaat de test heeft behaald en een voldoende heeft gescoord, nemen we contact op voor een verder intakegesprek.
  3. Intakegesprek

    Bij het intakegesprek bespreken we motivatie en eerdere werkervaring. Daarnaast controleren wij de gegevens van de huishoudelijke hulp en leggen wij onze werkwijze uit. Als ook het gesprek positief is en de huishoudelijke hulp voldoet aan de wensen van de klant, kan er een koppeling plaatsvinden. De klant ontvangt een bericht dat wij een geschikte kandidaat voor ze hebben en dat er een kennismakingsgesprek plaats kan vinden.
  4. ID-verificatie (iDIN) hulpen

    Alle betalingen bij Huiscleaning lopen via onze betalingsprovider Online Betaalplatform. Om de veiligheid van de betalingstransacties te waarborgen én om identiteitsfraude tegen te gaan, verifiëren onze werkzame hulpen hun identiteit. Deze identificatie kan heel eenvoudig via iDIN worden voltooid óf er kan een ID-kopie worden opgestuurd. Door deze extra ID-verificatie hebben wij (en u als klant) veel zekerheid over de identiteit van onze hulpen. Zo verkleinen we de kans op eventuele valse identiteiten. iDIN voldoet aan alle eisen van de nieuwe Europese privacywetgeving (AVG).

Beoordelingssysteem 

Tevens hebben wij ook een beoordelingssysteem, waarbij klanten hun huishoudelijke hulp kunnen beoordelen op de punten betrouwbaarheid, communicatie en kwaliteit. Klanten ontvangen een uitnodiging om hun huishoudelijke hulp te beoordelen, als hij/zij een paar maanden daar aan het werk is. Is een huishoudelijke hulp niet goed beoordeeld, zullen we hem/haar ook zeker niet inzetten bij een ander adres. Mocht de hulp desondanks toch niet goed bevallen, dan kunnen wij binnen de 6 maanden garantie kosteloos op zoek gaan naar een andere hulp.

Kwaliteit betreft schoonmaken is natuurlijk subjectief. Daarom is het voor ons niet mogelijk om te screenen op hoe goed een hulp daadwerkelijk schoonmaakt. Uiteraard kunnen we natuurlijk wel afgaan op beoordelingen en feedback van andere klanten. Echter werken we ook met 'nieuwe' hulpen en heeft niet iedere hulp al een beoordeling ontvangen.  We adviseren daarom altijd een proeftijd met de hulp af te spreken wanneer hij/zij daadwerkelijk bij u gaat werken. Zo heeft u de gelegenheid om te kijken of de hulp aan uw verwachtingen voldoet. 

* Alleen de huishoudelijke hulpen die vanaf 1 januari 2016 via ons willen werken en nog nooit eerder via ons gewerkt hebben, nemen het integriteit interview bij ons af.